سفراش تعداد بالاي دمنوش سحر
خريد دمنوش سحر

درمان كرونا
ويروس كرونا از سرماخوردگي معمولي آغاز و عامل بيماري هاي شديدي مانند سارس مي گردد . ويروس كرونا در سال ۱۹۶۵ كشف گرديده است . تا امروز هفت كروناويروس انساني كشف شده‌است. آخرين نوع از آن، در دسامبر ۲۰۱۹ در چين با همه‌گيري در انسان شيوع پيدا نموده است . كرونا انواع مختلفي دارد كه نوع سرماخوردگي آن خطرناك نيست . اما نوع سارس آن از خفاش در سال ۲۰۰۲ گرفته شده و حدود ۸۰۰ نفر را در همان سال به كام مرگ كشاند و باعث سندرم شديد تنفسي در ميان مبتلايان گرديده است . نوع مرس آن در سال ۲۰۱۲ در عربستان در مردي ۶۰ ساله رويت شد . و بعد به قطر و چند كشور اطراف سرايت نمود تا اينكه شيوع اين نوع از كرونا به نام سندرم نارسايي تنفسي خاورميانه معروف گرديد . اما مهمتر از همه كروناي جديد كه در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چين رويت شده است كه با همه گيري فراوان در انسان ها شيوع پيدا كرد . كه تا امروز بيش از ۷۳ هزار نفر در ۳۰ كشور جهان به آن مبتلا و بيش از ۲ هزار نفر را به كام مرگ كشانده است . بيشتر در شرق آسيا , قسمتي از اروپا و امريكا و ايران شيوع يافته است .

درمان كرونا

بهبود ويروس كرونا با گانودرما
گانودرما به خاطر فوايد پر شماري كه دارد به قارچ جان افزا معروف شده است . ادغام قهوه با گانودرما دليل بر جذب هر چه بهتر و زودتر اين قارچ بر بدن مي شود . قهوه گانودرما در ۴ نوع توليد شده است . قهوه گانودرما سوپريم , قهوه گانودرما لاته , قهوه گانودرما موكا و هات چاكلت گانودرما . كه هر كدام مواد تشكيل دهنده ي خود را دارند . گانودرما خواص بسيار زيادي دارد كه مهمترين آن پاكسازي كبد چرب و تقويت سيستم ايمني بدن مي باشد . گانودرما سرشار از آنتي اكسيدان مي باشد . به شكلي كه مصرف هر ساشه قهوه گانودرما به ازاي سه سيب آنتي اكسيدان وارد بدن مي كند . گانودرما كورتون طبيعي مي باشد كه موجب ترميم همه ي بافت هاي آسيب ديده ي بدن مي شود و حتي ريه كه هيچ راه درماني ندارد به وسيله ي گانودرما بهبود مي يابد . به دليل همين خواص و فوايد ذكر شده قهوه گانودرما در پيشگيري و درمان كرونا بسيار موثر مي باشد . و در واقع بهترين راه پيشگيري از كرونا مي باشد . براي بهبود كرونا بايستي طبع بدن را گرم نگه داشت كه گانودرما در نوع سوپريم و هات چاكلت در اين زمينه تجويز مي گردد . زيرا اين دو نوع از قهوه گانودرما گرمي مي باشد .

ويروس ها بر خلاف ميكروب ها داروي درمان كننده قطعي ندارند و توسط سيستم ايمني بدن دفع مي شوند. لذا در مواجهه با ويروس ها آنچه اهميت دارد قدرت سيستم ايمني بدن شماست. جالب است بدانيد كه تقويت و تنظيم سيستم ايمني بدن شما جز خواص اصلي گانودرما به شمار مي آيد. اگر سيستم ايمني بدن شما به اندازه كافي قوي باشد حتي در صورت ابتلاي شما به بيماري، سيستم ايمني به سرعت ويروس را از بدن شما دفع خواهد كرد. متاسفانه به خاطر سطح پايين سلامتي اغلب افراد جامعه و عدم توجه به اين مسئله، آمار مرگ و مير فراواني نسبت به جهان رغم خورده است. در اين مطلب به خواصي از گانودرما كه براي پيشگيري و كاهش اثرات كرونا (در صورت ابتلا) خواهيم پرداخت و به يك مقاله علمي درباره  گانودرما و كرونا كه اخيرا در نشريات علمي منتشر شده است اشاره خواهيم كرد.

قارچ گانودرما چيست؟
قارچ گانودرما داراي اندازه نسبتا بزرگ و بشقابي مانند و رنگ تيره است. نماي بيروني قارچ داراي بافت چوبي براق است. كلمه لاتين lucidum به معناي براق و درخشان به رنگ سطح قارچ اشاره دارد. اين قارچ داراي نام هاي مختلفي است، چيني ها به قارچ گانودرما لينگزي مي گويند در حالي كه در ژاپن با نام ريشي معروف است.

از قارچ گانودرما در چين باستان به عنوان گياهي كه داراي قدرت معنوي و جاودانگي است ياد مي شود. به اعتقاد چيني هاي باستان اين قارچ نمادي از موفقيت، رفاه، قدرت الهي و جاودانگي است. اين قارچ فقط به لحاظ دارويي بسيار شاخص و منحصر به فرد بوده و به عنوان غذا مورد استفاده قرار نمي گيرد. اين قارچ به صورت انواع محصولات تجاري مانند پودرها، مكمل هاي غذايي، نوشيدني و چاي موجود است. اين محصولات از قسمت هاي مختلف قارچ، از جمله ميسليا، اسپور، كلاهك و ساقه توليد مي شوند.

گانودرما پرورشي
قارچ گانودرما كاربردهاي خاصي براي سلامتي دارد و طيف وسيعي از بيماريها مثل ديابت، بيماريهاي قلبي، سرطان ها، مشكلات جنسي و … مورد استفاده قرار مي گيرد. اين قارچ كه از ديرباز در طب سنتي مورد استفاده قرار مي گرفته امروزه نيز خواص و كاربرد هاي خود را حفظ كرده است. گزارش ها از مطالعات علمي در مورد اين قارچ حاكي از آن است كه ادعاهاي باستاني در مورد اين گياه درست مي باشد. (در مورد فوايدش براي سلامتي)

قارچ گانودرما و تاثير آن بر بيماري كرونا
براي پي بردن به رابطه بين قارچ گانودرما و كرونا ابتدا لازم است تا با بيماري كرونا و همچنين تركيبات موجود در اين قارچ آشنا شويم. قارچ گانودرما همانطور كه اشاره شد داراي خواص بسياري است و از جمله خواص قارچ گانودرما مي توان به اصلاح سيستم ايمني بدن، ضد التهاب، ضد تومور، ضد باكتري، ضد ويروسي، ضد ديابت و آنتي اكسيداني اشاره كرد. يكي از كارهايي كه اين قارچ به طور ويژه انجام مي دهد افزايش قدرت سيستم ايمني بدن است.

قارچ گانودرما به علت داشتن كربوهيدرات هاي پيچيده و تركيبات ديگر باعث افزايش سلول هاي ايمني بدن شده و در مبارزه با عوامل و پاتوژن هاي خارجي به بدن كمك مي كند. از آنجا كه عامل بيماري كرونا يك ويروس است پس قوي شدن سيستم ايمني بدن مي تواند مقابل ويروس ها بيشتر دوام آورده و آنها را از بين ببرد.

به همين دليل افراد بسياري ادعا كردند كه ممكن است با مصرف قارچ گانودرما و تقويت سيستم ايمني بدن بتوان اثرات كرونا ويروس را در بدن كاهش داد و يا متوقف كرد. ادعايي كه ابتدا توجه بسياري را به خود جلب كرد اما هنوز خبر اميدوار كننده اي از اين موضوع منتشر نشده است. با توجه به تغييرات جديد كرونا ويروس تحقيقات همچنان ادامه دارد اما هيچ محصول موثري يا تأييد شده توسط FDA در حال حاضر براي معالجه كروناويروس در دسترس نيست.

در حال حاضر بهترين اقدامات پيشگيرانه اي كه مي توان در برابر COVID-19 انجام داد رعايت پروتكل هاي بهداشتي از جمله استفاده از ماسك، رعايت فاصله گذاري اجتماعي، شستن دست ها و جلوگيري از لمس صورت، بيني و چشم ها مي باشد.

نقش تقويت سيستم ايمني بدن در بيماري كرونا
شايد بسياري از افراد درباره اثرات قارچ گانودرما بر تقويت سيستم ايمني بدن شنيده اند و همين باعث شده كه نظر آنها به اين موضوع جلب گردد كه شايد اين قارچ بتواند بر درمان و يا پيشگيري از كرونا ويروس موثر باشد. گرچه اين قارچ حاوي تركيباتي است كه سلولهاي ايمني بدن را تقويت كرده و سلامت عمومي سيستم ايمني بدن را بهبود بخشد اما تا به امروز، هيچ تحقيق مستقيمي در مورد تاثيرگذاري قارچ گانودرما بر درمان يا پيشگيري از COVID-19 يا coronavirus انجام نشده و وجود ندارد.

در واقع تنها مورد علمي كه مي توان به آن استناد كرد اينست كه اين گياه تاثيرات مثبتي بر سيستم ايمني بدن دارد اما به دليل اينكه هيچ تحقيق علمي مستقيمي مبني بر رابطه قارچ گانودرما و درمان كرونا ويروس صورت نگرفته است، ما نمي توانيم در مورد تاثيرات اين قارچ بر بيماري كرونا نتيجه گيري كنيم. گرچه داشتن سيستم ايمني قوي، به ويژه در ابتداي مبتلا شدن به ويروس و يا پاتوژن مي تواند براي غلبه بر كرونا ويروس و كاهش علائم آن مهم و موثر باشد.

كرونا
در آزمايشات صورت گرفته بر روي افرادي كه به سرطان مبتلا بودند نشان داد كه هم عصاره قارچ گانودرما و هم كربوهيدراتهاي پيچيده جدا شده از اين قارچ باعث افزايش تعدادي از سلولهاي ايمني بدن و سطح خون شدند. همچنين در يك آزمايش صورت گرفته روي ۴۰ بازيكن فوتباليست مرد در يك برنامه تمريني كه براي بهبود عملكرد استقامتي طراحي شده بود، مشخص شد كه قارچ گانودرما با افزايش نسبت سلول هاي ايمني بدن (نسبت CD4/ CD8) به استقامت بدن در حين تمرين كمك مي كند.

پژوهشگران پيشنهاد كردند كه اين امر ممكن است به بازيكنان در مبارزه با عفونت ها كمك كند.(لازم به ذكر است كه دوز استفاده شده از عصاره قارچ در اين آزمايشات ۶ ميلي گرم در روز بوده است). با توجه به مطالعات و آزمايشات صورت گرفته محققان اميدوار بودند كه اين قارچ بتواند تاثيرات مثبتي به روي درمان و كنترل كرونا ويروس داشته باشد.

اما متاسفانه هيچ تحقيق مثبتي در اين باره صورت نگرفته و اين قارچ نمي تواند به عنوان يك ماده درماني در كنترل و يا پيشگيري ويروس كوويد ۱۹ مورد استفاده قرار گيرد. براي پيدا كردن درمان قطعي براي كرونا ويروس و كنترل آن تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد پس تا كشف داروي موثر، رعايت تمام نكات بهداشتي و پروتكل هاي صادر شده از طرف سازمان جهاني بهداشت تنها راه موثر مي باشد.

 

قهوه گانودرما براي كرونا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۸:۵۷ ] [ مهران ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی