سفراش تعداد بالاي دمنوش سحر
خريد دمنوش سحر

سير سياه چيست
سير سياه (Black Garlic) از تخمير سير تازه و خام كه به آن Allium Sativum نيز گفته ميشود، به دست مي آيد. به اين صورت كه سير تازه و خام را به مدت ۳ ماه و توسط دستگاههاي مخصوصي در درجه حرارت بين ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتي گراد و رطوبت بين ۸۰ تا ۹۰ درصد نگه داري ميكنند كه در اين مدت رنگ آن سياه شده، مزه ي آن ترش و شيرين (ملس) ميشود و در مقايسه با سير تازه ي اوليه بوي بسيار كمتري هم خواهد داشت.

سير تازه خام به عنوان يك ماده ي غذايي بي نظير در دنيا شناخته ميشود كه سرشار از آنتي اكسيدان، آنتي بيوتيك ها و خاصيت آنتي ويروسي است و تقريبا مي توان گفت كه تمامي متخصصين تغذيه و پزشكان در سرتاسر دنيا به مصرف مداوم و روزانه ي سير توصيه مي كنند و شايد هيچ ماده ي غذايي ديگري به اندازه ي سير حضورش در رژيم غذايي ما انقدر تاثيرگذار نباشد.
در طي فرآيند تبديل سير تازه به سير سياه، آنتي اكسيدانهاي موجود در سير افزايش پيدا ميكنند و تركيبات مهم و ناپايدار موجود در سير خام از جمله آلين و آليناز كه مواد تشكيل دهنده ي آليسين هستند نيز به موادي با خاصيت آنتي اكسيدان قوي از جمله اِس اَليل سيستين يا همان SAC كه از جمله آنتي اكسيدان هاي قوي مي باشد تبديل ميشوند. در ادامه خواص سير سياه دكتر بيز را بيشتر بررسي مي كنيم.

خواص سير سياه دكتر بيز
اِس اَليل سيستينِ موجود در سير سياه در مقايسه با آليسين موجود در سير خام بسيار پايدارتر بوده و قابليت جذب بالاتري هم در دستگاه گوارش دارد كه ميتواند خاصيت آنتي اكسيداني آنزيمها را تقويت كرده و همچنين يك تصفيه كننده قوي راديكال آزاد هم به حساب مي آيد و ميتواند مانع از التهاب سيستم عصبي در بدن نيز بشود.

سير سياه علاوه بر SAC داراي آمينو اسيدهاي ديگري مانند اس اليل مركپتوسيستين، پولي فنول، فلاونوئيد، تركيبات ليپيدي و تركيبات ارگانيك حاوي سولفور نيز ميباشد و باعث افزايش آنتي اكسيدانهايي مانند روي و سلنيوم نيز ميشود.

خواص سير سياه در مقاله هاي دانشگاهي بين المللي

سير سياه در مقايسه با سير خام، آب و رطوبت كمتري دارد كه باعث بهبود و تقويت خواص غذايي و آمينو اسيدهاي موجود در آن ميشود. طعم آن در مقايسه با سير خام بسيار شيرينتر بوده و هضم آن بسيار راحتتر است. به دليل آليسين كمي كه دارد براي افراد گرم مزاج بسيار مناسبتر بوده و به دليل از بين رفتن سولفور كه دليل اصلي بو و طعم تند سير مي باشد مصرف آن منجر به بوي بد دهان نميشود.

خوب است كه بدانيد در سير خام (سفيد) موادي وجود دارد كه مانع جذب كامل مواد مغذي موجود در سير مي شود اما وقتي كه سير تخمير شده و تبديل به سير سياه مي شود، مقدار مواد مغذي موجود در سير كه با زيست بدن سازگارترند بيشتر مي شود و همين موضوع منجر به افزايش جذب اين مواد معذي در بدن مي شود.

خواص سير سياه به مواردي كه ذكر شد محدود نمي گردد و در طي فرآيند تبديل سير خام به سياه، پروتئين و فيبر و مواد معدني خاصي مانند زينك، پتاسيم، منيزيم، آهن، منگنز، فسفر و سلنيوم موجود در سير افزايش پيدا ميكند كه همين موضوع باعث شده تا سير سياه نسبت به سير سفيد مغذي تر بوده و ارزش غذايي بالاتري هم داشته باشد.

جالب است بدانيد كه سير سياه در مقايسه با سير خام PH پايينتري دارد و كمي خاصيت اسيدي بيشتري دارد.

بلك گارليك

تاثير بر بيماريها
خواص سير سياه موجب تاثير آن بر طيف وسيعي از بيماري ها مي گردد. طبق تحقيقات علمي دانشگاهي صورت گرفته بر روي سير سياه مشخص شده است كه مصرف آن ميتواند تاثيرات مثبت و قابل قبولي بر پيشگيري از بيماريهاي مختلف داشته باشد.
مصرف سير سياه ميتواند براي بيماريهاي زير بسيار مفيد بوده و خواص پيشگيري كنندگي هم داشته باشد:

ديابت نوع دوم
سزطان
بيماري هاي قلبي و عروقي از جمله فشار خون بالا و كلسترول
بيماري ها و مشكلات كبدي
آرتريت و روماتوئيد
بيماري هاي خود ايمني
بيماري هاي ريوي
انواع حساسيتها
انواع التهابات دروني بدن
آلزايمر
بيماريهاي مغز و اعصاب و عملكرد و ادراك ذهن
بيماري هاي ويروسي
عفونت هاي رحمي
همچنين اثبات شده است كه مصرف سير سياه ميتواند به عنوان يك ماده ي غذايي ايده آل و ارزشمند براي كاهش وزن و چربي سوزي طبيعي بسيار مفيد و موثر باشد و نه تنها ميتواند به كاهش وزن كمك كند بلكه ميتواند باعث ضعيف شدن و برطرف شدن توده هاي ليپيدي و چربي درون بدن نيز بشود و در كاهش كلسترول بد نيز تاثيرات مثبتي داشته باشد.

از طرفي به دليل اثر محافظت كنندگي عصبي كه دارد ميتواند تاثيرات مثبت بسياري بر روي حافظه و سيستم اعصاب داشته باشد و بابهبود عملكرد آن از تغيير ساختار نورونها از قشر جلويي مغز جلوگيري كند. و همچنين باعث بهبود هماهنگي فعاليت ماهيچه‌ها بشود.
جالب است بدانيد كه تأثير سير سياه بر روي حفظ سيستم عصبي از التهاب و تأثيرات مثبت آن بر روي بيماري آلزايمر و بهبود اختلال شناختي يا ادراك اثبات شده است.

نكته ي حائز اهميت ديگري كه در رابطه با مصرف سير سياه وجود دارد اين است كه مصرف اين ماده ي ارزشمند ويروس ها، قارچ ها، باكتري ها و ميكرو ارگانيسمهاي مضر درون بدن را كاهش ميدهد و با از بين بردن عفونت ها ميتواند سيستم ايمني بدن را تقويت كند و همچنين ميتواند در كاهش بيماريهاي التهابي مانند آرتروز و يا التهاب روده تاثيرات مثبت بسياري داشته باشد.
همچنين مصرف سير سياه ميتواند مقاومت بدن به انسولين را كاهش دهد كه اين موضوع براي بيماران ديابتي بسيار مفيد است.

 

منبع نوشته هاي بالا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۴۳:۰۱ ] [ مهران ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی