سفراش تعداد بالاي دمنوش سحر
خريد دمنوش سحر

امروزه تمامي كافي شاپ هاي زنجيره اي و محلي طيف گسترده اي از قهوه را ارائه مي كنند كه بيشتر آنها پايه اسپرسو دارد. قهوه يك نوشيدني كافئين دار است و انواع مختلف و گوناگوني دارد كه يكي از آنها قهوه موكا نام دارد.

موكاچينو (به زبان ايتاليايي) يكي از چند نوع قهوه اي است ك طمع خاص و منحصر به فردي دارد و آن را در هر فصل و زماني مي توانيد مصرف كنيد و لذت ببريد.

موكاچينو جزو قهوه هاي گرم محسوب مي شود اما آن را هم مي توانيد به صورت گرم و هم صورت سرد مصرف كنيد. به قهوه موكا سرد، كولر موكا و يا فروزن موكا هم مي گويند. موكاچينو براي كساني مناسب است كه طعم تلخ قهوه را دوست ندارند و مي خواهند قهوه آنها ذره اي مزه ي شكلات بدهد.

 

قهوه موكا چيست؟

به نوشيدني كه مانند لاته تركيبي از اسپرسو با شير جوشيده است اما مقداري شكلات يا كاكائو به آن اضافه مي كنند و موكا شهري در كشور يمن بوده و اين قهوه در آنجا كشت شده است به همين دليل به آن موكاچينو گفته مي شود.

براي تهيه موكاچينو با كيفيت از بايد به چه چيز هايي توجه كنيم؟
-انتخاب شكلات:
انتخاب نوع شكلات كلا براي درست كردن هر چيزي مهم است پس بايد در انتخاب آن دقت به خرج دهيد و براي داشتن يك نوشيدني خوشمزه و با كيفيت بايد از مواد اوليه با كيفيت استفاده كنيد.

بنابراين انتخاب شكلات مناسب نكته بسيار كليدي است، كه يكي از بهترين شكلات هاbean-to-bar Vesta chocolate ‌ مي باشد زيرا اين شكلات طعم و مزه اي متعادل دارد و مي تواند به خوبي با قهوه شما تركيب شود.

ولي اگر شكلات هاي ديگر را انتخاب كنيد ممكن است محتواي كره كاكائو بالاتري داشته باشند و مخلوط كردن آن در نوشيدني قهوه براي شما سخت تر و دشوار تر بشود. در ايران شكلات هاي فرمند مناسب ترين شكلات براي تهيه موكاچينو است.

 

-رست مناسب براي تهيه موكاچينو:
براي تهيه موكاچينو بهتر است از قهوه هايي با رست ملايم تر برويم تا عطر و رايحه قهوه شما در آن مشخص باشد و بتوانيد از قهوه خود لذت بيشتري ببريد زيرا قهوه با رست بالا، طعم و مزه و حتي رنگ شكلات هاي درون قهوه شما را از بين برده و به طور نا خودآگاه يكي از اصول اصليه درست كردن قهوه را حذف كنيد.

البته اگر رست قهوه شما هم بسيار كم باشد و شكلاتتان هم تلخ باشد اين موضوع برعكس مي شود و تقريبا طعم شكلات شما مزه و طعم اسپرسو را دفن مي كند.

-اضافه كردن مقداري نمك به قهوه:
اضافه كردن نمك در هنگام تهيه شايد شما را به تعجب بي اندازد اما بايد بگويم اين كار مخصوص حرفه اي ها است. نمك و وانيل براي ايجاد تعادل مناسب بين شيريني شكلات شما و طعم تلخ قهوه خيلي گزينه خوب و دلپذيري است ولي بايد دقت زيادي كنيد كه اين مقدار نبايد بالا باشد زيرا نبايد طعم آن در قهوه ي فوري موكا حس شود و فقط براي همسان سازي طعم هاي دو ركن اصلي اين قهوه استفاده مي شود. قهوه موكا قيمت پايين تري براي اجراي اين روش دارد.

 

-نحوه استفاده از هات چاكلت در نوشيدني قهوه موكا:
همان طور كه قبلا گفته شد در تهيه موكاچينو از شكلات هاي مختلف و متنوعي استفاده مي شود كه يكي از اين گزينه ها استفاده از پودر هاي شكلات است. يكي از بهترين و رايج ترين پودر هاي استفاده شده، پور هات چاكلت است و همچنين بايد به اين موضوع دقت زيادي كنيد كه از اين مودر نبايد به طور مستقيم استفاده كرد زيرا بايد بهم زدن و نامتوازن كردن طعم قهوه شما مي شود.

براي اين كار بايد ابتدا هات چاكلت را در مقداري آب گرم كاملا ميكس و تركيب كنيد و در ادامه از آن براي تهيه قهوه خود استفاده كنيد و يكي از مناسب ترين نوع هات چاكلت براي استفاده در قهوه موكا هات چاكلت شركت كلاسنو مي باشد كه داراي كيفيت مناسب و بسيار خوبي است.

 

طرز تهيه قهوه موكا فوري چگونه است؟

مرحله اول:

ابتدا پودر شكلات و پودر كاكائو با هم مخلوط كرده و مقداري آب جوش به آن اضافه مي كنيم و هم مي زنيم و دقت كنيد كه مقداري آب جوش اضافه كنيد كه حالت شيره اي و كاراملي پيدا كند. همچنين در اين مرحله مي توانيد از سس هاي شكلات آماده استفاده كنيد و يا اگر دوست داشته باشيد كه قهوه ترك موكا شما طعم تلخ تري داشته باشد به جاي پودر شكلات چند تكه شكلات تلخ را به روش بنماري حل كنيد و به مخلوط اضافه كنيد.

براي بنماري كردن تكه هاي شكلات و روي بخار آب در حال جوش قرار دهيد و هم بزنيد تا شكلات به خوبي و كامل آب شود ولي بايد به اين نكته دقت كنيد كه ظرف حاوي شكلات با آب جوش تماش نداشته باشد و زيادي روي حرارت قرار نگيرد زيرا باعث مي شود كه طعم آن عوض شود و اگر ماكروويو هم داريد مي توانيد از آن هم براي اين كار استفاده كنيد.

مرحله دوم:
در اين مرحله بايد موكاچينو را آماده كنيد و براي اين كار توصيه مي شود از قهوه اسپرسو استفاده شود اما اگه طمع تلخ اسپرسو را دوست نداريد مي توانيد از قهوه دمي كه طعم تلخي كمتري دارد استفاده كنيد و براي تهيه قهوه مارك موكا اگر دستگاه قهوه جوش داريد استفاده كنيد.

مخزن زيرين آن را با دو ليوان آب پر كرده و در ظرف بالايي پود قهوه مخصوص قهوه فوري موكا را بريزيد به مقداري كه كامل پر شود و سپس روي حرارت ملايم قرار دهيد و زماني كه شروع به جوشيدن كرد بلافاصله آن را از روي حرارت برداريد و همچنين مي توانيد در مخزن پايين آن كمي آب سرد بريزيد تا قهوه مدل موكا شما نسوزد و طعم آن عوض نشود.

ولي اگر دستگاهي نداريد كه قهوه درست كنيد در يك شير جوش و يا هر ظرف ديگري انجام بدهيد، فقط كافي است پودر قهوه و مقداري آب سرد را مخلوط كرده و روي حرارت ملايم قرار دهيد و زماني كه شروع به كرد به جوشيدن، آن را از روي حرارت برداريد.

 

-مرحله سوم:
در اين مرحله بايد شير را بجوشانيد ولي نبايد زيادي بجوشد و فقط به دماي جوش برسد كافي است.همچنين مي توانيد مقداري شير را نيز براي درست كردن كف شير و تزئين نگه داريد.

-مرحله چهارم:
حالا كه همه موارد را آماده شده است كافي است آنها را به صورت لايه لايه ريخته تا شكل آن به شكل قهوه هاي موكا حرفه اي نزديك شود. در ابتدا سس شكلاتي كه اماده كرده ايد را داخل ليوان بريزيد. به آن قهوه خوش عطر را اضافه كنيد و سپس شير جوشيده شده را به آرامي روي آنها بريزيد. ودر آخر مي توانيد كف شير را درست كرده و روي موكاچينو را با كف شير و خامه زده شده و كمي وانيل و دارچين تزئين كنيد.

 

 

 

http://harajkaade.ir/product/%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d8%b2/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۳:۲۳ ] [ مهران ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی