سفراش تعداد بالاي دمنوش سحر
خريد دمنوش سحر

– محافظت كننده سلول‌هاي كبدي
از ديگر خواص سير سياه دكتر بيز خاصيت ادرار آوري آن بوده كه به درمان يا جلوگيري از پيشرفت انواع بيماري هاي كليوي كمك بسيار زيادي خواهد كرد. اين ماده مغذي سرشار از پتاسيم بوده و مي تواند انتخابي مناسب براي بيماران كليوي باشد.

– كاهش استرس و فشار عصبي
بر اساس تحقيقات مي توان اثبات كرد مصرف مداوم سير سياه در برنامه غذايي افراد به دليل اثر محافظت كنندگي عصبي آن مي تواند نقشي موثر بر كاهش اضطراب و استرس داشته باشد. همچنين با مصرف سير سياه دكتر بيز ما شاهد تاثيرات شگرف اين ماده ارزشمند غذايي بر روي كنترل فشارهاي عصبي و بهبود بيماري هاي مغز و اعصاب و عملكرد و ادراك ذهن خواهيم بود. لذا با بهبود عملكرد ذهن و هماهنگي فعاليت ماهيچه‌ها، تقويت حافظه افراد و … خطر ابتلاي آنها به بيماري هاي نظير آلزايمر يا اختلال شناسي تا ميزان قابل توجهي كاهش پيدا خواهد كرد.

نكته: از ديگر مزاياي مصرف اين ماده ارزشمند را مي توان در جلوگيري و درمان ديابت و قند خون با كاهش مقاومت در برابر انسولين بدن، بهبود بيماري هاي تنفسي، آسم و آلرژي؛ بيماري ها و مشكلات كبدي، آرتريت و روماتوئيد؛ بيماري هاي خود ايمني؛ بيماري هاي ريوي؛ انواع حساسيت ها و التهابات دروني بدن؛ درمان بيخوابي و بهبود ورم مفاصل و دردهاي ماهيچه اي به خاطر سولفور موجود در آن دانست. هرگز اين سخن مادربزرگان را از ياد نبريد كه سير دواي 70 درد بوده و سير سياه دكتر بيز با خواص شگفت انگيز خود از اين قاعده مستثني نمي باشد.

 

ويژگي هاي سير سياه دكتر بيز
سير سياه دكتر بيز يكي از شناخته شده ترين محصولات غذايي و البته دارويي در سطح جهان است كه كاربرد بسيار زيادي در مقايسه با سير خام و معمولي دارد. از جمله ويژگي هاي اين محصول مي توان به رنگ سياه، طعم شيرين و شبيه انجير، حالت ژله اي و بافت جويدني اشاره كرد. همچنين اين محصول فاقد هر گونه بوي زننده اي بوده و مي توان از فراورده هاي مختلف آن از قبيل ملاس سير سياه، پوره، خمير، عصاره و قرص‌هاي مكمل براي كارهاي مختلف استفاده كرد.

 

تركيبات موجود در سير سياه
سير سياه دكتر بيز در مقايسه با سيرهاي سفيد معمولي متشكل از مقادير زيادي تركيبات ارگانوسولفور نظير S-allyl-cysteine و S-allyl-mercaptocysteine مي باشد. همچنين اين محصول علاوه بر SAC داراي مواد ارزشمندي ديگر به نام آمينو اسيدها بوده كه از جمله آنها مي توان به اس اليل مركاپتوسيستئين، پولي فنل، فلاونوئيد، تركيبات ليپيدي و ارگانيك حاوي سولفور به همراه مشتقات تترا هيدرو β-كاربولين اشاره كرد. شايد بد نباشد كه بدانيد خصوصيات فيزيولوژيكي سير نه تنها بر اثر فرايند تخمير تغيير نكرده بلكه باعث بهبود غلظت تركيبات فعال زيستي آن نيز شده است.

قيمت سير سياه 170 گرمي بيز

مقايسه سير سياه دكتر بيز با سير تازه
سير تازه خام به عنوان يك ماده مغذي ارزشمند و يكي از بهترين گزينه هاي ممكن در رژيم غذايي هر اسانس محسوب مي شود كه به خاطر تاثيرگذاري اين ماده بر روي سلامتي انسان مصرف روزانه آن بنا بر توصيه پزشكان به شدت توصيه مي شود. اما برخي از تركيبات مهم و ناپايدار موجود در سير خام همچون آليسين و موارد تشكيل دهنده اش نظير آلين و آليناز بر اثر فرايند تخمير در دما و رطوبتي مشخص، تبديل به موادي بسيار ارزشمند و پايدارتر از قبل با خاصيت آنتي اكسيدان قوي نظير اِس اَليل سيستين ( SAC) مي شود.

همچنين اين ماده موجود در ساختار سير سياه از قابليت جذب بالايي توسط دستگاه گوارش برخوردار بوده و باعث تقويت آنزيم هاي بدن مي شود. در يك مقايسه كلي از سير سياه دكتر بيز و سير تازه مي توان به طعم و رنگ و بوي اين دو محصول اشاره كرد. در واقع سير سياه دكتر بيز برخلاف سير تازه ي سفيد رنگ بر اثر فرايند تخمير به رنگ سياه تبديل گشته و از آن طعم و بوي تند اوليه و كمي ناخوشايند خبري نيست. بواقع علت اين امر را مي توان در كاهش محتوا ياليسين دانست كه بوي سير تازه را از بين برده و طعمي شيرين به آن بخشيده است. از ديگر تفاوت هاي بين اين دو محصول را مي توان در افزايش شاخصه هاي تركيبات زيست فعال سير سياه دكتر بيز نسبت به سير تازه دانست كه بر اساس پژوهش هاي صورت گرفته در اين حوزه علاوه بر خواص فيزيكي برخي از خواص شيميايي سير سياه دكتر بيز نيز در اثر فرايند تخمير براي استفاده كاربردي تر از آن در بخش هاي مختلف بيشتر شده است.

در مقايسه اي ديگر بين سير خام و سياه مي توان به كاهش ميزان آب و رطوبت سير سياه اشاره كرد كه اين عامل نقشي موثر بر تقويت خواص غذايي و آمينو اسيدهاي موجود در آن خواهد داشت. هضم سير سياه دكتر بيز در مقايسه با سير خام و تازه بخاطر سازگاري با بدن انسان و بافت لطيف و طعم شيرين آن راحت تر بوده و اين ماده همچنين به خاطر كاهش ميزان آليسين موجود در آن يك انتخاب عالي براي افراد گرم مزاج مي تواند باشد. هضم بهتر و راحت تر سير سياه منجر به افزايش جذب مواد مغذي آن در بدن انسان شده و بر اثر فرايند تخمير مقدار پروتئين؛ فيبر، مواد معدني خاص موجود در آن نظير زينك، پتاسيم، منيزيم، آهن، منگنز، فسفر و سلنيوم به شدت افزايش يافته است. بنابراين علي رغم PH پايين سير سياه مي توان گفت كه ارزش غذايي اين ماده در مقايسه با سير خام و تازه بيشتر مي باشد.

 

 

منبع نوشته هاي بالا

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۰۰:۰۷ ] [ مهران ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی