سفراش تعداد بالاي دمنوش سحر
خريد دمنوش سحر

مقايسه سير سياه دكتر بيز با سير تازه

سير تازه خام به عنوان يك ماده مغذي ارزشمند و يكي از بهترين گزينه هاي ممكن در رژيم غذايي هر اسانس محسوب مي شود كه به خاطر تاثيرگذاري اين ماده بر روي سلامتي انسان مصرف روزانه آن بنا بر توصيه پزشكان به شدت توصيه مي شود. اما برخي از تركيبات مهم و ناپايدار موجود در سير خام همچون آليسين و موارد تشكيل دهنده اش نظير آلين و آليناز بر اثر فرايند تخمير در دما و رطوبتي مشخص، تبديل به موادي بسيار ارزشمند و پايدارتر از قبل با خاصيت آنتي اكسيدان قوي نظير  اِس اَليل سيستين ( SAC) مي شود.

همچنين اين ماده موجود در ساختار سير سياه از قابليت جذب بالايي توسط دستگاه گوارش برخوردار بوده و باعث تقويت آنزيم هاي بدن مي شود. در يك مقايسه كلي از سير سياه دكتر بيز و سير تازه مي توان به طعم و رنگ و بوي اين دو محصول اشاره كرد. در واقع سير سياه دكتر بيز برخلاف سير تازه ي سفيد رنگ بر اثر فرايند تخمير به رنگ سياه تبديل گشته و از آن طعم و بوي تند اوليه و كمي ناخوشايند خبري نيست. بواقع علت اين امر را مي توان در كاهش محتوا ياليسين دانست كه بوي سير تازه را از بين برده و طعمي شيرين به آن بخشيده است. از ديگر تفاوت هاي بين اين دو محصول را مي توان در افزايش شاخصه هاي تركيبات زيست فعال سير سياه دكتر بيز نسبت به سير تازه دانست كه بر اساس پژوهش هاي صورت گرفته در اين حوزه علاوه بر خواص فيزيكي برخي از خواص شيميايي سير سياه دكتر بيز نيز در اثر فرايند تخمير براي استفاده كاربردي تر از آن در بخش هاي مختلف بيشتر شده است.

در مقايسه اي ديگر بين سير خام و سياه مي توان به كاهش ميزان آب و رطوبت سير سياه اشاره كرد كه اين عامل نقشي موثر بر  تقويت خواص غذايي و آمينو اسيدهاي موجود در آن خواهد داشت. هضم سير سياه دكتر بيز در مقايسه با سير خام و تازه بخاطر سازگاري با بدن انسان و  بافت لطيف و طعم شيرين آن راحت تر بوده و اين ماده همچنين به خاطر كاهش ميزان آليسين موجود در آن يك انتخاب عالي براي افراد گرم مزاج مي تواند باشد. هضم بهتر و راحت تر سير سياه منجر به افزايش جذب مواد مغذي آن در بدن انسان شده و بر اثر فرايند تخمير مقدار پروتئين؛ فيبر، مواد معدني خاص موجود در آن نظير زينك، پتاسيم، منيزيم، آهن، منگنز، فسفر و سلنيوم به شدت افزايش يافته است. بنابراين علي رغم PH پايين سير سياه مي توان گفت كه ارزش غذايي اين ماده در مقايسه با سير خام و تازه بيشتر مي باشد.

 

بهترين شيوه استفاده از سير سياه

بهترين شيوه اي كه مي توان براي مصرف اين ماده مغذي بر اساس تجارب بسياري از كشورهاي دنيا اشاره كرد؛ مصرف سير سياه دكتر بيز به صورت ناشتا و به هنگام وعده صبحانه مي باشد. شما عزيزان مي توانيد روزانه 1 تا 3 حبه از سير سياه را براي بهره مندي از خواص منحصر به فرد آن به صورت ناشتا و با شكم خالي به همراه آب يا نان ميل كنيد. همچنين با توجه به طعم شيرين و ملس اين محصول, مي توان آن را به عنوان چاشني و طعم دهنده غذا در وعده ناهار مورد استفاده قرار داد. دقت داشته باشيد كه مصرف سير سياه به دليل انرژي زا بودن در هنگام شب توصيه نمي شود, چرا كه ممكن است باعث بيخوابي در افراد شود. در نهايت مي توان گفت كه اگرچه سير سياه با توجه به خواص بي نظير خود به عنوان يك معجزه موثر براي درمان بسياري از مشكلات و بيماري هاي بدن عمل كرده اما براي مصرف مستمر اين ماده مغذي در رژيم غذايي خود بهتر است كه با پزشك مشورت كرده, چرا كه مصرف بيش از حد آن باعث آسيب ديدن دستگاه گوارش شما خواهد شد.

عده اي افراد محصولات دكتر بيز سير سياه را به همراه سس تارت برنجيا پاستا ميل مي كنند و عده اي ديگر آن را به صورت تخمير شده يا روغن مصرف مي كنند

 

 

منبع نوشته ها

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۰:۰۷ ] [ مهران ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی